Mi is az a Capoeira Aerobik? Gyakorlatokkal!

Szerző: | 2012. 03 02. | | CAPOEIRA AEROBIK

A népszerű fitneszguru, Czanik Balázs ezentúl bevezet majd minket a különböző edzések világába. Elsőként a capoeira aerobikkal ismertet meg minket!

A Capoeira aerobik Magyarországon Czanik Balázs által kifejlesztett brazil küzdősportból a Capoeirából átvett táncos elemekkel bővített speciális aerobik stílus. Ez az aerobik stílus egyre kedveltebbé válik a hazai aerobik piacon.A Capoeiráról, mint küzdősportról annyit mindenféleképpen tudni kell, hogy dél-amerikai rabszolgák alakították ki. Szerettek volna egy küzdősportot fejleszteni, de mivel gazdáik nem engedték, kénytelenek voltak táncos elemeket alkalmazni, hogy leplezzék sportjukat. Tulajdonképpen ez a magyarázat arra, hogy a Capoeira aerobik órákon találkozhatunk táncos és küzdősportra jellemző gyakorlatokkal. A kettő ötvözése egy igen intenzív edzés aerobik órát eredményez. Igyekeztem a Capoeira elemeit minél inkább leegyszerűsíteni, hogy az egészség megőrzése érdekében tökéletesen tudjuk alkalmazni ezt a mozgásformát.

A sajátos Capoeira gyakorlatokon , lépéseken kívül leginkább abban különbözik a többi aerobik fajtától, hogy az említett hátizmon kívül a combhajlítót, haránt hasizmot és a farizmot komplexen és sokkal jobban dolgoztatja meg Akik derekukról, csípőjükről szeretnének fogyni, vagy gyönyörűen kidolgozott has-, comb- és hátizmot szeretnének, azok nem fognak csalódni. Korra és nemre való tekintet nélkül ajánlható mindenkinek. Különösen előnyös azoknak, akik gyakran panaszkodnak hátfájásuk miatt, vagy akik sok időt töltenek a számítógép előtt. A Capoeira Aerobik során annyira megerősödnek a hát izmai, hogy „leveszik a terhelést a gerincről” és ezáltal nem az izületeket terheljük. A gyakorlatok részben hasonlítanak más küzdősportból átvett elemekre, illetve ötvözik a Capoeira elemeivel. Capoeira Aerobik alaplépése az aerobikból már jól ismert side to side nem pedig a Capoeira alaplépése a ginga: A gingát is bele lehet építeni a Capoeira Aerobik órába, sőt nagyon hatékonyan lehet kombinálni különféle elemekkel. A Capoeira Aerobik kezdő szinten nem tartalmaz bonyolult koreográfiákat, de haladó szinten már látványos és élvezetes kombinációk és koreográfiák alakíthatók ki. Különféle eszközökkel is bővíthetjük a Capoeira Aerobik órákat: step, súlyzó, szalag stb.

Következzenek a gyakorlatok:

1. Helyezkedjünk el fekvőtámaszban, majd végezzünk karhajlítás nyújtásokat törzscsavarással oly módon, hogy a lábfejünkkel érintsük meg a talajt. Ismételjük meg a gyakorlatot 3x20szor mindkét oldalra.

2.  Helyezkedjünk el fekvőtámaszba. Fordítsuk el a törzsünket a kép alapján. Felül lévő lábunkat lendítsük előre karhajlítással nyújtással kombinálva 3x15ször, majd ne feledkezzünk el a másik oldalról sem.

3. Helyezkedjünk el a képen látható módon, ügyelve arra, hogy a fenekünk ne érjen le a talajra.Végezzünk karhajlítás nyújtásokat 3×20-szor mind2 oldalra.

4. Támaszkodjunk meg széles terpeszben a talajon páros karral, majd hajtsunk végre oldalra rúgásokat váltva 3x20szor. Fontos, hogy a gyakorlatokat elején alaposan melegítsünk be és a gyakorlatok végén legalább 10 percen át nyújtsuk át az izmainkat.

(Az eredeti cikk a LIFEMAGAZIN.HU oldalán jelent meg, a fotókat Venczli Miklós készítette.)

Hozzászólások lezárva.